Praca biurowa, praca jako Handlowiec czy może stanowisko kierownicze. Czemu służy każdy z wymienionych zawodów? W biurze obsługujemy sprawy administracyjne, asystujemy prezesowi, zarządzamy obiegiem dokumentów. Sprzedawca nakręca obroty korporacji, ale przede wszystkim – sprzedaje gotowe rozwiązania dla firm. Kierownik, Dyrektor czy innych Manager – wiadomo sprawia, że firma dobrze (lub źle) przędzie. Każdy ma jakąś ważną rolę o spełnienia w swojej pracy. A jaką rolę pełni kreator perfum? Czyje potrzeby mogę spełnić swoją pracą?
I tutaj wszystko zależy, dla kogo dedykowana jest moja praca. Jeśli dla Kowalskiego, który “popsika się” brutalem i jest zadowolony, że ładnie pachnie – to raczej taki Kowalski nie doceni mojej pracy, a nawet nie zauważy większej różnicy pomiędzy swoim brutalem a dobrze połączoną nutą perfum. Natomiast jeśli klient posiada wrażliwy węch, a od perfum oczekuje długo trwałego efektu i rozwijanego zapachu – moja praca okazuje się bardzo przydatna.
Otulając się w zapach możemy przywołać wspomnienia, wprawić się w konkretny nastrój a nawet mieć wpływ na emocje. I tutaj pojawia się kwestia psychologii zapachu… Czy zdajecie sobie sprawę, że w poszczególnych sklepach na waszą decyzję o zakupie może determinować uwalniany zapach? Brzmi nieprawdopodobnie? Wiele osób się nad tym w ogóle nie zastanawia, ale są kreatorzy zapachów, którzy odpowiednią kompozycją są w stanie wywołać odpowiedni nastrój u Klienta i skłonić go do zakupu. Ja co prawda się nie zajmuję tym rodzajem współpracy, ale spotkałam się z takimi rozwiązaniami kiedy przeglądałam oferty pracy w moim zawodzie i niezwykle zaskoczyły mnie dziedziny, w których praca kreatora zapachów spełnia swoją funkcję.